يک شنبه 18 شهريور 1403

خطر کمتر ابتلا به بیماری روحی و جسمی

خطر کمتر ابتلا به بیماری روحی و جسمی
با دوچرخه‌سواری
به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا نتایج تحقیق طولانی‌مدت نشان داد، افرادی که با دوچرخه یا پیاده به محل کار یا تحصیل می‌روند و برمی‌گردند، ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های روحی و جسمی کمتری نسبت به افرادی که به این گزینه‌ها متکی نیستند، داشته باشند.

یافته‌ها نشان می‌دهد در حالی که مزایای سلامتی برای هر ۲ نوع رفت‌وآمد فعال (با دوچرخه یا پیاده) مشاهده شد، قوی‌ترین مزایای سلامتی برای دوچرخه‌سوارانی مشاهده شد که در میان آنان خطر مرگ به هر دلیلی ۴۷ درصد کمتر بود. به گفته محققان، رفت‌وآمد فعال به‌عنوان یکی از عملی‌ترین و پایدارترین راه‌ها برای افزایش فعالیت بدنی روزانه در نظر گرفته می‌شود و شواهد زیادی در مورد مزایای سلامتی مرتبط با آن وجود دارد.

آنان اظهار کردند اما مجموعه شواهد موجود به‌دلیل دوره‌های کنترل کوتاه، گروه‌های سنی محدود و پیامدهای محدود سلامت با مشکل مواجه شده است.

در تلاشی برای جبران این کاستی‌ها، محققان از داده‌های ملی مطالعه طولی اسکاتلند استفاده کردند که بر اساس ۵ درصد از جمعیت اسکاتلند برگرفته از بازده‌های سرشماری در سال‌های ۱۹۹۱، ۲۰۰۱ و ۲۰۱۱ است.

محققان روی افراد ۱۶ تا ۷۴ ساله در سال ۲۰۰۱ تمرکز کردند که برای کار یا تحصیل به بریتانیا سفر کردند. پس از حذف برای داده‌های ناقص، تجزیه‌وتحلیل نهایی بر اساس ۸۲ هزار و ۲۹۷ نفر انجام شد.

از پاسخ‌دهندگان سرشماری خواسته شد که انتخاب کنند از کدام روش رفت‌وآمد برای طولانی‌ترین بخش از مسیر رفت‌وآمد معمولی خود استفاده می‌کنند. رفت‌وآمد فعال به‌صورت پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری و تمام روش‌های رفت‌وآمد دیگر به‌عنوان «غیرفعال» تعریف شد.

http://abapress.ir/News/1/72298
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی