يک شنبه 18 شهريور 1403
تاريخ:بيستم تير 1403 ساعت 16:52
کد : 72280

ورزشکاران

ورزشکاران
چه ساعتی بخوابند؟

ورزشکاران برای بهترین عملکرد خود باید شبانه بین ۷ تا ۹ ساعت بخوابند و فاصله زمانی شام و زمان خوابیدن آن‌ها، ۳ ساعت باشد.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، خواب برای ورزشکاران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و موقع خواب هورمونی در بدن انسان ترشح می‌شود که نام آن ملاتونین است.این هورمون تنظیم‌کننده چرخه خواب، بیداری و ساعت بیولوژیکی بدن است.

با بیدار ماندن زیاد شبانه در روند فعالیت این هورمون اختلال ایجاد می‌کنیم و به طور حتم اگر یک ورزشکار چنین روندی را طی کند فعالیت روزانه و عملکرد ورزشی آن تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

بر اساس این مطلب که از سوی سید محمد صحافی، روانشناس ورزشی تهیه شده و توسط فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: کمیت و کیفیت خواب برای عملکرد ورزشکاران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ خواب کافی برای یک انسان و به ویژه یک ورزشکار بین ۷ تا ۹ ساعت و موضوعی که ورزشکاران معمولا رعایت نمی‌کنند، کیفیت خواب و زمان خوابیدن آن‌ها است.

ورزشکاران حتما باید قبل از ساعت ۲۳ بخوابند و شام خود را زودتر میل کنند به گونه‌ای که حداقل ۳ ساعت بین شام و خوابیدن فاصله زمانی وجود داشته باشد و در ساعت پایانی شب از خوردن کافئین خودداری کنند. همچنین ورزشکاران باید از نگاه به موبایل و تلویزیون در ساعات پایانی شب خودداری کنند و در مکانی تاریک، آرام و کمی خنک بخوابند.

علاوه بر این ورزشکاران نباید فراموش کنند که یک ورزشکار حرفه‌ای باید سبک زندگی حرفه‌ای داشته باشد و خواب به موقع و با کیفیت، یکی از مهم‌ترین مواردی است که ورزشکار باید مدنظر قرار دهد.

انتهای پیام

http://abapress.ir/News/1/72280
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی