شنبه 1 ارديبهشت 1403
تاريخ:پنجم فروردين 1403 ساعت 12:19
کد : 72221

موسیقی

موسیقی
در ورزش چقدر مهم است؟

دانشمندان ایتالیایی دریافته‌اند گوش‌کردن به موسیقی عملکرد ورزشی را بهبود می‌بخشد.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، اهمیت موسیقی برای ایجاد خلق‌وخوی مناسب در حین تمرین به‌راحتی قابل تشخیص نیست. بسیاری از ورزشکاران حتی آهنگ‌های خاص خودشان را دارند و قبل از مسابقات به پلی‌لیست‌شان مراجعه می‌کنند. گوش‌دادن به این موزیک‌ها قبل از مسابقات به آنها اجازه می‌دهد تا به شرایط روحی - روانی خوبی برسند. دانشمندان ایتالیایی اخیرا ثابت کرده‌اند گوش‌دادن به موسیقی با سرعت و ریتم بالا می‌تواند عملکرد افراد را بهبود بخشد.

این مطالعه که در مجله Frontiers in Psychology منتشر شد، انگیزه و احساسات مربوط به ورزش را بررسی کرده است. بر این اساس گوش‌دادن به موسیقی سریع در حین انجام تمرین‌های پیچیده، تاثیر زیادی دارد و فردی که به موسیقی گوش می‌دهد، تمرین را به همان اندازه که واقعا دشوار است درک نمی‌کند و این به اثربخشی تمرین کمک بیشتری می‌کند.

محققان ایتالیایی برای درک اینکه چگونه موسیقی بر تمرین‌ افراد تأثیر می‌گذارد، آزمایشی را روی ۱۹ زن انجام دادند که تمرینات استقامتی، تمرینات با شدت بالا و تمرینات قدرتی را انجام می‌دادند. این زنان تمرینات را بدون موسیقی، با موسیقی آهسته و موسیقی با ریتم بالا انجام دادند. محققان ضربان قلب زنان را در حین ورزش اندازه‌گیری کردند و سپس احساس آنها در مورد ورزش در حین گوش دادن به انواع مختلف موسیقی را ارزیابی کردند.

آنها دریافتند کسانی که به موسیقی با سرعت بالا گوش می‌دهند ضربان قلب بالاتری را تجربه می‌کنند و همچنین تمرینات خود را کمتر چالش برانگیز می‌دانند.

به گفته جاشوا اسلیز، فیزیولوژیست دانشگاه نورث‌وسترن، موسیقی واقعا می‌تواند به شما کمک کند تا احساس جدیدی از تمرین خود داشته باشید. او گفت: موسیقی می‌تواند به عنوان یک ابزار انگیزشی برای ترغیب مردم به رفتن بیشتر به باشگاه عمل کند.

نتایج پژوهشگران ایتالیایی به طور کامل نتایج مطالعات دانشمندان کانادایی در سال ۲۰۰۶ را تایید کردند. آنها همچنین دریافتند افرادی که در حین گوش دادن به موسیقی تند روی تردمیل می‌دویدند، این کار را سریع‌تر و بیشتر از افرادی که به آن گوش نمی‌دادند یا آهسته گوش می‌دادند، انجام دادند.

دکتر اسلیز توصیه می‌کند هنگام انجام تمرینات قدرتی به موسیقی گوش دهید. این فیزیولوژیست در پایان گفت: موسیقی همچنین می‌تواند خلق‌وخوی شما را بهبود بخشد و بعد از ورزش احساس بهتری داشته باشید. بنابراین اگر زمانی که هوا مرطوب و رطوبت بالاست و حال و حوصله رفتن به باشگاه را ندارید، لیست پخش خود را به‌روز کنید و به تمرین خود رنگ و بوی جدیدی بدهید.

انتهای پیام
 

https://abapress.ir/News/1/72221
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی